Ciuperci in sos bechamel – ciulama

Standard

Ador ciupercile, aproape de orice tip (cred)… cu mamaliguta, cu usturoi, cu ou, cu ceapa, cu maioneza… le ador. Mi-am amintit ca am un pachet de ghebe congelate. L-am dezghetat si am inceput pregatirea ghebelor (ciupercilor) in sos alb – bechamel sau o ciulama mai speciala😀.

Am taiat o jumatate de ceapa, pe care am trecut-o prin ulei incins, pana a prins o tenta aurie. Apoi am adaugat ciupercile (cam 3/4 de ceaun🙂, pentru a va face idee in privinta cantitatilor:D) impreuna cu o cana de apa (ele se fierb mai intai, daca nu au fost cum erau ale mele mai intai fierte si apoi puse la congelator). Am lasat sa se inabuse bine intregul amestec, timp in care am preparat separat sosul.

ciulama de ciuperciIntr-un ceaunel am pus 5 linguri de unt la topit. Cand a devenit lichid am adaugat amestecand continuu 5 linguri de faina de grau. Am amestecat bine, devenind ca un aluat intreaga compozitie. Apoi treptat am adaugat cam 1/2 litru de lapte. La fel am tot amestecat in sos, pana a devenit cremos.

Cand ciupercile au fost gata, am adaugat sosul peste ele si condimentele: sare, piper si busuioc. Am amestecat intreaga compozitie si am mai lasat-o pe foc cam 5-10 min sa se inabuse. (daca vreti sa iasa cu sos mai lichid, se mai poate adauga lapte).

Nu cred ca e considerata delicatese mancarea asta, dar mie mi-e tare draga asa ca am servit-o chiar si cand am avut prieteni la masa, cu mamaliga in care am pus niste unt, ca iese divina si cu mujdei facut de casa cu smantana.

Pofta biuna!🙂

2 responses »

  1. Pentru ,,Andra”. Ce tot spui acolo sos ,,blue cheese & milk”? Nu are nicio legatura sosul Béchamel al doamnei preparat correct cu Blue cheese sauce”. Cred ca n-ai citit reteta.

Imi poti scrie aici comentarii, sfaturi, zambaceli, pupicioi...

