Cheesecake cu ananas si piersici

Standard

O reteta dulce la care avem nevoie de aluatul pentru tarte, dupa care umplutura cu branza si fructe. E un desert delicios si sanatos atat pentru cei mici, cat si pentru cei mari.

La fel la ca la tarta frantuzeasca am scos aluatul din frigider si l-am intins intr-o foaie rotunda, mai mare decat dimensiunea formei de tarta, pentru a putea face peretii acesteia. L-am rulat pe sucitor si apoi l-am asezat in forma de tarta, asezandu-l cu grija pe pereti si decupand surplusul.

fructe tartaAm pus tava in frigider timp de 15 minute. Intre timp am decupat din hartia de copt un cerc cu diametru un pic mai mare decat cel al formei de tarta.

Am scos tava din frigider si am intepat aluatul cu o furculita, dupa care am pus foaia de copt peste aluat. Peste foaia de copt am pus boabe de fasole (cat sa fie plina forma), pentru ca aluatul sa nu se umfle in timpul coptului.

tarta cu branza si fructeAm bagat forma in cuptorul incins la 200 de grade Celsius si am lasat-o cam 15 minute.

Intre timp am pregatit umplutura din 500 gr branza mascarpone, o cana de zahar (250 gr), 3 oua, esenta de vanilie si 300 gr smantana.

Se amesteca cu mixerul branza, pana devine cremoasa, se adauga treptat zaharul, apoi ouale unul cate unul. Cand totul este bine incorporat se adauga esenta de vanilie, apoi cu o spatula se incorporeaza smantana. In compozitie am adaugat cubulete de ananas si piersici decojite (din compoturi).

cheesecake cu fructe

Se scoate tava din cuptor, se inlatura foaia de copt cu fasolea si se adauga umplutura de mai sus. Se niveleaza cu ajutorul spatulei si se da la cuptor cam 45 de minute pe o oala care are apa in ea (tava cu tarta sa stea in cuptor pe aceasta oala cu apa, pentru a se coace frumos si usurel in interior). Apoi se scoate chiar daca nu este rumenita complet deasupra si este moale. Se lasa o ora la temperatura camerei sa se raceasca.

cheesecake cu fructeSe desprind usor marginile de tava, cu un cutit si apoi se da la frigider cel putin 4 ore inainte de taiere (noi nu ne-am putut abtine si am taiat o felie calduta – gustul e divin si eroic cu siguranta:X). Dupa ce s-a racit bine, se taie cu un cutit dat prin apa fierbinte si apoi sters, pentru fiecare felie.

Pe centrul tavii, tarta se va lasa, fata de cum iese cand o scoateti din cuptor, dar puteti pune sosuri diferite dulci – acrisoare sau dulceturi, daca doriti.

Poate provoca dependenta pentru iubitorii de branza si unt – se topeste in gura, nu alta. :X

Pofta biuna!🙂

Imi poti scrie aici comentarii, sfaturi, zambaceli, pupicioi...

