Aluat pentru placinte si tarte

Standard

Am pregatit cu sorela mea draga 2 preparate absolut delicioase cu aluatul acesta. Poate fi folosit atat pentru tartele dulci cat si pentru cele sarate. De asemenea il putem folosi si la diferite placinte. O delicatese, nu alta.

Noi am dublat cantitatile pentru a face mai muuulte tarte, dar reteta standard se face cu: 
- 500 g faina
- 250 g unt
- apa rece, 100 – 200 ml
- putina sare

aluat tarte dulci si sarateAm amestecat intr-un vas faina cu sarea. Apoi am adaugat untul taiat cubulete si treptat apa rece. Untul si apa trebuie sa fie reci, pentru a nu se incalzi prea mult aluatul.

Am framantat cu mana, adaugand apa rece pana aluatul a inceput sa aiba consistenta (nu va speriati ca nu va sta bila compacta, ci mai sfaramicioasa).

 L-am mai framantat si pe masa, dar nu foarte mult pentru a nu incalzi untul prea tare.

Am format o bila din tot aluatul si am pus-o intr-o folie alimentara. L-am tinut la rece cam jumatate de ora, dar se poate si congela.

E divin de-a dreptul acest aluat! :)

Pupicioi!

2 responses »

  1. Pingback: Cheesecake cu ananas si piersici « Pupicioi de Rechinas :)

  2. Pingback: Tarta frantuzeasca « Pupicioi de Rechinas :)

Imi poti scrie aici comentarii, sfaturi, zambaceli, pupicioi...

