Vremea colindelor

Standard

Da. Tocmai s-a incheiat o saptamana in care m-am bucurat de mai multe spectacole organizate in cinstea Craciunului si-a Sarbatorilor de Iarna:

1. Concert de colinde la BCU Iasi – sustinut de Corul Facultatii de Compozitie, Muzicologie si Pedagogie Muzicala – Universitatea de Arte „George Enescu” Iasi si dirijorul George Dumitriu.

2. Un spectacol de exceptie cu sala Ateneului din Iasi arhiplina, sustinut de ansamblul folcloric “Teodor Burada” – UNIVERSITATEA DE ARTE „GEORGE ENESCU” IASI si dirijorul lector univ. dr. Ciprian Chitu. Colindele, cantecele de stea, plugusorul, colindele cu masca animaliera, muzica populara cu suitele de dansuri moldovenesti si scenetele comice au fost interpretate absolut eroic! 2 piciulici mititei, imbracati popular au fost deliciul spectacolului. Momentele de dans popular mi-au adus aminte de surioara mea, de momentele cand ea sustinea astfel de spectacole si de dezamagirea mea ca nu am reusit sa ajung sa o vad pe viu. Foarte frumos! 

Datini si obiceiuri de Craciun

3. Vineri am fost la concertul cu Stefan Hrusca organizat de Iasi. O voce superba, dupa cei 30 de ani de cariera, care mi-a adus aminte de caseta din copilarie, pe care am ascultat-o de sute de ori! Cum spuneam si pe Facebook, mai am de bifat pe Stefan Banica Junior si Fuego, dar simt ca nu se vor putea ridica la nivelul acesta! :)) Un concert absolut superb, de o ora, care m-a intors in timp, langa ai mei, cand stateam benoclata cu surioara mea, fermecate amandoua, in fata casetofonului care ne reda colindele lui Hrusca iar si iar. Un concert in care nu au rulat colindele una dupa alta, ci ne-am bucurat si de mici povestioare ale maestrului, din viata lui. Un concert in care am lacrimat la versurile si melodia „Ruga pentru parinti”, care trecea prin tine cu tunul, parca.

Sambata seara am ales plimbaceli pe la luminite, tot in spiritul Sarbatorilor de Iarna. Astept zapada si intalnirile cu cei dragi, pentru ca tabloul sa fie complet. 

Toate acestea au fost cateva momente prinse in zbor, din cele sustinute de diferite organizatii, in Iasi. Saptamana care vine va avea de asemenea momente si spectacole frumoase, asa ca profitati din plin, ca merita! 

Pupicioi!🙂

One response »

  1. Stefan Hrusca moroseanul, omul din Patria lui Horia Closca si Crisan, cand canta el eu tac si ascult. Daca scriu sunt in cel mai bun caz un biet fariseu.
    Iertare ca il invit pe curiosul vizitator sa caute pe google „dream vs reality tripod” si sa mearga la pagina colindelor sau, sa asculte colindul de suflet „Deschide usa, Crestine” in fundal pe pagina de baza. Sarbatori Fericite !

Imi poti scrie aici comentarii, sfaturi, zambaceli, pupicioi...

