Peste cu sos acrisor de iaurt si ciuperci

Standard

E sezonul pestelui, asa ca si eu m-am echipat eroic cu un merluciu simpatic pe care l-am nimicit eroic intr-o reteta yammy: Peste prajit, servit cu sos acrisor de iaurt si ciuperci

Am trecut pestele prin faina de grau, prin oua batute cu o lingura de iaurt si condimente, iar la final prin faina de porumb amestecata cu pesmet.

Am prajit pestele intr-o baie de ulei incins bine. Apoi l-am scos pe un platou cu prosoape de bucatarie – hartie, pentru a mai scoate din ulei. 

Separat am pregatit sosul. Am topit jumatate de pachet de unt, in care am adaugat in ploaie faina de grau, amestecand continuu. Cand s-a ingrosat binisor compozitia am adaugat o cutie mare de iaurt si am continuat sa amestec. Am condimentat sosul alb cu zeama de la o lamaie, praf de usturoi, amestec de verdeturi macinate, sare si piper.

Sos acrisor de iaurt 

Intr-o tigaie am incins putin ulei si am calit o jumatate de ceapa taiata si un borcanel de ciupercute – felii. Am adaugat o ceasca de apa si am lasat sa se inabuse ciupercutele cu ceapa si condimentele (sare, piper). Cand au fost gata le-am adaugat peste sosul alb si am amestecat noua compozitie.

Se serveste cu pestisorii aurii pregatiti la inceput.

Yammy si Pofta biuna!🙂

Imi poti scrie aici comentarii, sfaturi, zambaceli, pupicioi...

