Inceputuri de „calculator-ista” :)

Standard

Oooo daaa, ca in orice activitate avem parte de un inceput. Zilele acestea chiar mi-am amintit cum am inceput „pasiunea” pentru calculatoare, pentru putina tehnologie, pentru lucrul cu aceste aparate in special.

Totul a inceput pe cand eram in clasa a IV-a, iar Anca in clasa I, cu tata care ne-a inscris la Clubul Copiilor din Piatra Neamt. Fiind prieten, con-satean, cred, cu directorul clubului, acesta i-a recomandat sa ne inscrie la un profesor foarte bun, apreciat si la un curs special, inca la inceputuri pe atunci: Informatica.

Zis si facut, a ramas stabilit, asadar ne-am prezentat intr-o sambata dimineata, la ora 08:00, intr-o zi frumoasa de iarna, la curs. Mici si „tampe” pe atunci:)), am stat o bucata de vreme pe o banca langa usa salii de curs, neavand curaj sau cine stie din ce motiv. Pana la urma un alt profesor ne-a observat si ne-a „introdus” in sala de curs. 

Acolo plin de copii care mai mari, care mai mici care isi scriau de zor ce zicea proful. In timp ce asteptam noi afara sa intram, ne-am dezechipat de hainele groase de iarna, iar cand am intrat aici am omis sa ne luam hainele. Ne-am asezat chipurile pe niste scaune intr-un colt, intrerupand eroic ora. Nu a durat mult si a aparut iar proful care ne ajutase cu hainele „Astea nu sunt de la tine?, il intreba el pe proful de info. Evident, erau ale noastre. Le-am luat rapid, incercand sa scurtam momentul si le-am tuflit, botindu-le maxim, pe un scaun, sub o masa. Detalii maxim de stresante pentru noi, doua benoclate la care se uitau 20 de oameni. 

Am trecut si peste acest moment penibil si s-a continuat prima lectie. La final s-a facut prezenta. Se putea sa mearga totul struna? NU! Dupa ce a strigat proful pe toti cei inscrisi pe lista lui a mai intrebat „Mai e cineva care nu e pe lista?”. Da, exact si evident: noi doua! „Pai ce cautati aici?” „Ne-a inscris tata, ca a vorbit el cu domnul director!” „Cu mine n-a vorbit nimeni, nu stiu nimic!” Alt moment memorabil. Asa ca pline de dezamagire, nervi si rusine ne-am intors acasa aproape lacrimand.

S-au lamurit apoi lucrurile si viata noastra a devenit superba, fiind elevele preferate ale profului, mergand la concursuri de basic, de jocuri, fiind acceptate sa jucam jocuri de strategie, proaspat aparute pe calculatoarele din biroul sau. Desi cand plecam, eu si Anca aveam situatii asemanatoare la jocuri, treaba (numarul de casute, de omuleti, de bani, de averi, de arme) era cu totul alta, cand reveneam weekend-ul urmator. Avea grija don’profesor de Anca. Un om exceptional, fara cuvinte! 

Ca sa nu mai povestesc de campionatul de „Volfied”  la care am participat. Anca era in ultima serie din categoria ei de varsta si intra in sala de concurs si’i speria pe concurenti pentru ca acestia sa piarda „din greseala”. Pana a dat-o proful afara si i-a pus si un scaun in usa pe dinauntru. Credeti ca a oprit-o astfel? Nicio sansa! Tot a intrat:)) Cand a fost intrebata de ce face asta, a raspuns „Va pregatesc sa va puteti concentra si in conditii de stres”. Si in final oricum a castigat, desi rivalul ei a fost tot in serie cu ea, astfel incat a scapat de „sperieturi”.

A fost o perioada foarte frumoasa din viata noastra, in care ne ocupam timpul de sambata si duminica dimineata. Eu, Anca si prietena mea cea mai buna din clasele I-VIII, care ni s-a alaturat mai tarziu, am profitat din plin de acea perioada.

La sfarsitul clasei a VIII am dat la Liceul de Informatica, unde am si intrat. Drept multumire parintii mi-au luat calculator. Eu sunt desemnata clar „pasionata” de somn, dar asta nu a contat in acea perioada pentru ca si eu si Anca ne trezeam de la 5 dimineata pentru a juca Solitaire, pentru ca altceva nu aveam instalat pe moment. Apoi ne-am cumparat reviste gen Bravo la care se dadeau si cd-uri cu selectii din muzica romaneasca. Ce placere!

Momente frumoase, de neuitat, care ne fac sa zambim ori de cate ori ni le amintim, sau le povestim altora.

2 responses »

Imi poti scrie aici comentarii, sfaturi, zambaceli, pupicioi...

