10

Standard

Concediu 2011.. pentru cei care nu au zarit pozele deja publicate prin alte locuri, voi incerca sa fac un mic rezumat al acestuia, pentru ca am reusit sa hoinarim prin 6 judete: Neamt, Iasi, Bacau, Harghita, Covasna, Mures.

Si dupa concediul acesta mi-am intarit parerea despre frumusetile naturale si in speciale dragostea mea pentru munti si paduri. Desi m-am catarat eroic de greu pe Ceahlau, fiind o persoana care vegeteaza vesnic pe scaune, miscarea mi-a facut foarte mult rau in prima faza, urmand ca in varful muntelui, cand am ajuns epuizata de orice farama de suflare sau putere, sa simt o satisfactie si o fericire speciala. Desi la un moment dat nu-mi mai simteam spatele, sorela mea m-a salvat cu jumatate din bagajul meu pe care l-a pus la ea, sau care la un moment dat a carat rucsacul meu in fata si pe al ei in spate.

Da!

Clar, mi-as mai dori sa fac inca o data aceasta miscare, sa ma bucur de marginea cerului, de norii pufosi care parca vroiau sa-mi mangaie crestetul. E magnifica privelistea din varful muntilor, cand simti ca lumea e a ta si ca nimic nu-ti poate face rau acolo, ca nimic din rautatile vietii cotidiene nu pot ajunge acolo si nu te pot incrunta. E magic aerul din crestetul muntilor, e minunat numai sa stai intins in iarba si sa lasi soarele sa-ti gadile chipul, iar vantul sa se joace eroic prin parul tau.

E frumoasa si marea pentru vreo 2 zile…Pentru mine muntele e magic, e supremul vietii. Copacii parca pusi cu mana de cineva de sus arata de parca sunt pictati, dar care transmit tot calmul lumii. Am avut ocazia ca la Praid sa ma pot bucura atat de frumusetea si umbra muntilor/padurilor cat si de balaceala in strandul lor cu apa sarata, care a reusit sa ma faca sa plutesc tare frumos, desi stilul meu este: „topor”.

De asemenea m-am bucurat de drumuri faine, line, pe parcursul plimbarilor printre munti. Desi am intalnit alte nationalitati pe unde am umblat, pentru unele momente traind cu senzatia ca nu mai sunt in Romania, am fost uimita de amabilitatea, calmul si zambetul cu care am fost intampinata mereu. Fie ei unguri, romani, nemti, sasi, s-au comportat eroic si mai ales: civilizat. Bravo lor! In sfarsit am avut senzatia ca oamenii astia chiar stiu sa te tradeze fain, sa faca turism si sa aiba grija de clientii lor, urmand ca mai apoi sa adune feedback-urile cu zambetul pe buze. Nu mi-a tuflit nimeni meniul intre ochi, ci din contra mi s-a cerut scuze de 10 ori pana am plecat din restaurant pentru faptul ca au intarzia 3 minute cu mancarea mea, fata de ceilalti 3 omuleti cu care eram la masa. 

Locuri curate, frumoase, ingrijite, pline de verdeata si luminate:)), bani scosi din piatra seaca, fonduri europene, implicarea autoritatilor, liniste, pace, civilizatie, deschidere… toate acestea mi-au adus o clipa de speranta ca se poate. Unde se vrea, se poate! Cine vrea sa faca ceva spre mai bine, poate sa gaseasca solutii, fara sa gaseasca mereu alti vinovati si zeci de scuze.

M-am bucurat sa vad ca in Salina Praid intrau zilnic mii de oameni, ca trebuia sa fii pe faza sa prinzi mese, banci libere, ca inca lucreaza pentru deschiderea de noi galerii, cele existente fiind neincapatoare. Si-au facut un sistem de intrare pe baza de cartele, si-au creat si un strand si parcari private pentru vizitatorii salinei si a localitatii. Mi-a fost tare drag sa ma bucur de toate acestea, dar totodata foarte greu sa ma despart de ele si sa revin la mult mai putin…

Pentru cei interesati, recomand cu drag aceste zone pentru o saptamana eroica.

1. Piatra Neamt


2. Ceahlau

3. Lacul Rosu

4. Gheorgheni

5. Praid

6. Sovata

7. Sighisoara


8. Baile Tusnad

9. Miercurea Ciuc

10. Lacul Sf.Ana si Rezervatia Tinovul Mohos

In privinta preturilor, poate va ajuta: intrarea in strandul din Piatra Neamt – bazine + sezlonguri 10 lei / pers, intrarea in salina Praid este 20 lei / pers / zi sau 50 lei / pers / pachet 5 zile (in mod normal doctorii recomanda 4 ore pe zi in salina timp de 5 zile minin pentru efect), intrarea la strand Praid 10 lei / pers / zi, intrarea la Lacul Ursu – Sovata 20 lei / pers / zi, intrarea la Lacul Alunis – Sovata – 15 lei / pers / zi. Mancare foarte buna, portii mari, preturi faine atat la Restaurantul Motelului Stana de Vale – Sovata cat si la Restaurantul din cadrul Salinei Praid. De asemenea pentru Sighisoara: intrarea cu masina la cetate – 15 lei /24 ore sau 2,5 lei / ora, camera superba la Casa Saseasca 130 lei / noapte, urcarea in Turnul cu ceas 10 lei, intrarea in Biserica din Deal 3 lei / pers, intrarea in sala armelor de tortura 4 lei / pers, recomandare pentru masa Casa cu cerb sau Hotelul Sighisoara din cadrul cetatii. Pentru Lacul Sf. Ana – accesul cu masina pana la Lac 20 lei / masina, parcarea masinii la 1,5 km de Lac – accesul pe jos 10 lei, turul in cadrul Rezervatie Tinovul Mohos – 10 lei / pers.

Imi poti scrie aici comentarii, sfaturi, zambaceli, pupicioi...

