Ficatei colorati si mentolati cu piure pufos:)

Standard

Pentru prietenii mei de pe Facebook care au admirat bucatele pregatite de je (le multumesc:*), si nu doar pentru ei, voi incepe sa public pe cat posibil articole descriptive cu aceste „chestiuni yammy” (zic eu).

Pentru astazi: Ficatei colorati si mentolati:)

O precizare din start: nu cred ca voi putea sa precizez cantitatile folosite deoarece simtul meu practic e cel pus la treaba. Notiunea „din ochi” sau „din instinct” reprezinta cantitatea mea de masura. Totodata sper sa-mi amintesc, macar in mare, reteta pentru a o scrie pe blog, dupa ce am facut-o, am pozat-o si am si mancat-o, desi exista riscul sa pierd din vedere unele detalii:D.

Inca o precizare: nu merg pe retetele standard, de multe ori incerc sa gatesc aceeasi reteta dar gustul sau rezultatul final nu seamana cu cel precedent pentru ca eu improvizez intotdeauna in bucatarie. Sunt maxim de pasionata de condimente si aduc ceva nou de fiecare data in retetele mele. De cele mai multe ori folosesc si cuplez ingrediente/produse in functie de prezenta lor prin dulapioarele bucatariei sau evident prin frigider.

Sa revenim la reteta…

Una bucata punga de ficatei spalati foarte bine si apoi pusi la fiert intr-o olita cu vin din plin, apa si putin ulei de masline cu frunze de dafin si cativa catei de usturoi. Ador aroma usturoiului.

Dupa ce au fiert, ii strecuram, ii clatim si ii punem intr-o tigaie marisoara (forma wock) la calit in ulei incins. Ii mentinem putin cu capacul pus, la foc mic. Apoi, incepem sa adaugam ceapa verde, usturoiul, crengutele de menta din ghiveci, patrunjelul verde, rosiile cherry taiate in doua, 2 linguri de zahar, curry, verdeturi italiene cu sare de mare si cam atat cred:D (dar nu sunt maxim de sigura:)).

In acest timp am pregatit si un piure pufos si delicios pe care il puteti servi cu acesti ficatei.

Am fiert cartofii taiati cuburi cu o ceapa taiata marunt, usturoi pisat si sare de mare cu verdeturi italiene (sticluta din care rasnim direct). Dupa ce au fiert ii scurgem (mai lasam putina zeama printre ei si o cana separata), punem unt, sare, smantana, branza topita (cash, telemea sau alta branza:X) din ochi si in functie de preferintele fiecaruia si apoi amestecam bine – bine cu mixerul. Pe parcurs mai adaugam din zeama de la cartofi pentru a fi moale si pufos (la fel, in functie de cum va place sa-l mancati).

Pofta buna, dragilor!


Imi poti scrie aici comentarii, sfaturi, zambaceli, pupicioi...

