„Iesi din scena’acum paiatza!”:(

Standard

S-a mai stins una dintre valorile romanesti: Jean Constantin… Trist.. S-a stins Izmail.. S-a mai stins un zambet… Uite-asa se duc rand pe rand… O viata adevarata.. O viata facuta sa ne aduca zambete! Acum Dumnezeu si ingerii vor fi cei pe care ii va face sa zambeasca!

Asa cum spunea si in cantecul sau.. teatrul este gol.. din ce in ce mai gol.. adevaratii nostri actori se ridica la ceruri rand pe rand.. adevaratele valori se rup de lumea asta rece si acra… poate spre un loc mai frumos, mai vesel mai zambacios asa cum a fost mereu J.C….

Imi amintesc ca eram micuta, la mare, la Techirghiol si am mers la un spectacol cu mama, tata si Anchy… Unul dintre cei care trebuiau sa mai execute vreo reprezentatie pe scena nu a mai venit si Jean Constantin i-a tinut locul… asa am mai ras… numai de felul lui de a fi, de maimutareala.. numai cu vorbele spuse din tot sufletul impresiona chiar si niste copii… Asta inseamna sa fii maestru, asta inseamna sa ramai nemuritor, sa ramai in sufletul tuturor, sa alini durerea prin zambete..

Actorii adevarati ai Romaniei raman tot mai putini si tot mai tristi la sinistru gand ca asa se vor duce si ei.. cat ai zice peste… ca maine poimaine altul si altul se va retrage si scena va ramane goala, trista si muta…:(

M-a impresionat enorm ce a declarat actorul Sebastian Papaiani, care lacrima de pe vremea cand Jean canta „Mama ei de viata”:

Libertatea:„A căzut o stea, o stea care a venit de nicăieri şi a dispărut la fel cum a venit. Jean nu a fost un student silitor dar a avut mult talent. El n-a avut facultate şi bine a făcut. Cel mai rău este acum pentru public pentru că o să-l poată vedea doar în filme, în înregistrări. E doar o amintire. Jean a fost sărac în ultimul timp însă alţii strâng miliarde dar nu rămân în amintire. Singura sa „bucurie” este că n-o să ştie de tăieri de pensii, de salarii. Jean a fost un personaj al vieţii, nu doar al scenei. Asemenea oameni ne lipsesc şi o să ne amintim de toate vorbele lui. El nu ţinea cont de relele altuia, îi lua pe toţi la fel adică toţi pentru el erau buni şi frumoşi”.

„De-ar fi viata de vanzare

Eu mi-as vinde anii mei

Si-as pastra in buzunare

Doar pe primii 23

.

Si pe mama mea, saraca,

Ce-a crescut un vagabond

As plati’o sa ma faca

Inca’o data, dar mai blond

De’ar fi viata de vanzare

N-as trai in viitor

Ca e plictiseala mare

Sa ramai nemuritor


Dar as face eu ce’as face

Sa raman intinerit

Doar o zi fiindca mi-ar place

Sa mor tanar si iubit


Hai prieteni, hai in viata

Ca azi nu ma uit la bani

Sa va cumpar cate’o viata

Sa fac cinste la golani

De s’o’ncinge cheful mare

Haideti toti la masa mea

Daca viata’i de vanzare

Sa ne batem joc de ea

Toamna a venit

Piesa s-a sfarsit

Iesi din scena’acum paiata

Teatrul este gol

Viata e un rol

Fir’ar mama ei de viata!”

3 responses »

  1. Frumoase cuvinte pentru o personalitate atata de umana si de decenta, intr-un teatru din ce in ce mai sarac in valori autentice. Se duc frumosii nebuni ai perioadei de aur, unul cate unul… Ce ironie sinistra: Consiliul judetean a amanat cu o saptamana sa-l faca cetatean de onoare, asa ca acum il fac post-mortem. O fi avut dl Mazare treburi mai importante, vreo participare urgenta la o prezentare de moda?

  2. ora 20.30, am aflat stirea de pe blogul tau..vesel de altfel :((( ..mi s-a taiat resuflarea. Dumnezeu sa-l ierte !

Imi poti scrie aici comentarii, sfaturi, zambaceli, pupicioi...

