Craciunul… emotie, magie si iubire

Standard

Craciunul, Sarbatorile de iarna sunt momente pline de emotie si fericire… si chiar de tristete, oferindu-ne sansa de a ne gandi ca a mai trecut un an, ca trebuie sa regretam ce nu am facut bine, ca am avut parte de clipe mai frumoase sau nu alaturi de cei dragi, ca ii avem sau nu aproape familia, prieteni, ca avem cu ce ne bucura gusturile, ca putem oferi si primi cadouri… cu speranta unei vieti mai linistite, mai frumoase, mai armonioase…

Orasele sunt luminate si ornate ca pentru Sarbatoare.. Mosuletzi Craciuni ne saluta si se „clontopesc” la noi… Omuletzi de zapada ne amuza cu nasucurile din morcovi sau plastilina… Magazinele sunt pline de jucarii, luminite, care mai de care mai frumoase si mai ochioase…

Pe vremea mea, desi nu sunt chiar asa de batrana, erau traite altfel aceste sarbatori. Se simte o diferenta intre generatii, intre copilaria mea si a sorelinei mele si intre copilaria generatiei de astazi.

Copiii de astazi nu se mai pregatesc intens sa colinde un cantecel cat mai emotionant, mai lung si mai melodios…

Copiii de astazi se bucura de toate nazdravaniile de jucarii, de carti care mai de care mai frumos desenate, cu foi fine, coperti mari, cu personaje in relief…

Simt ca se duc traditiile cu fiecare an care trece… se duce spiritul bradului verde cu mireasma specifica, se duc colindele, uraturile…

Nici macar iernile nu mai sunt cum erau candva… Pana si anotimpul iarna s-a modernizat si a ales sa nu mai avem nevoie de cojoace cat mai groase sau caciuli blanoase si imbroboditi pana in varful degetelor…

Acum cu cat esti mai „fal-fal” chiar daca afara e destul de rece, cu atat esti mai bine privit in aceasta „noua societate”, cu atat esti mai pitzi sau mai cocalarus…si asta cica „da bine”… dar pentru cine?

Pacat ca incetul cu incetul pierdem partile frumoase din Romania… pacat ca acum am avea si mai multe posibilitati de a realiza o sarbatoare perfecta, dar nu profitam..

Ni se ofera sansa sa putem sa decoram, aranjam casa, masa cu ornamente deosebite.

Am putea oferi cadouri mai stregare, mai serioase, mai elegante sau mai traznite, daca am avea cu ce… Problema apare in momentul in care banii reusesc sa faca oamenii sa nu le mai pese ca e sarbatoare, ca trebuie macar in perioada asta, daca nu tot anul, sa fim mai buni, mai intelegatori, mai darnici… Lipsa banilor ne face sa fim frustati, invidiosi pe cei care au, cei care pot oferi copiilor ceea ce isi doresc de Craciun…

Sper si ma lupt cu tot avantul ca Sarbatoarea aceasta sa nu-mi fie stricata niciodata de expresia „nu avem bani”. Daca nu avem vom gasi… vom face economii in alte momente, pentru ca este mult prea importanta perioada aceasta pentru mine… asa cum voi face tot posibilul, cand va fi cazul, sa fie si pentru copii mei, pentru familia mea…

Nu trebuie rapita aceasta bucurie nici unui copil, nici unui om mare, nimanui. Macar acum, in perioada aceasta, sa putem zambi, sa ne oferim mici atentii unii celorlati, sa ne bucuram de bucuria altora si chiar sa plutim pe norisori…

Fiecare casa trebuie sa aiba un bradutz frumos impodobit, o masa cu bucate traditionale, cadouri de la Mos Craciun, colinde ce rasuna in perioada Sarbatorilor si pe cei dragi aproape… e un moment prea frumos pentru a-l lasa distrus, calcat in picioare de bani sau lipsa acestora, rautate, invidie, nepasare….

Fiecare clipa este importanta si trebuie tratata ca atare…

Imi poti scrie aici comentarii, sfaturi, zambaceli, pupicioi...

